dimarts, 22 de juny del 2010

això només acaba de començar...

sí, ja sé que el curs s'ha acabat. Em sembla que a tots ens anirà bé fer una mica de vacances. Però també sé que heu fet un gran pas amb un gran esforç i això és per celebrar-ho.

Gràcies als que m'esteu escrivint per despedir-vos i milions de gràcies per les vostres paraules, m'han arribat molt fort.

Espero i desitjo que us ho hagueu passat, ni que sigui una mica, bé i somrigut de tant en tant amb l'anar fent del dia a dia.

No és senzill explicar l'Univers, els organismes, la geología, la matèria i la física i química d'aquesta... i puc entendre que més complicat és entendre-ho tot. Però si heu adquirit la base de la ciència que és la observació (directa o indirecta), ja teniu mig camí fet. Ara només us cal tenir curiositat... però això ja depèn de cadascú.

La meva feina era ensenyar-vos a observar què us envolta.  I a partir d'ara, si la curiositat us hi empeny, segur que fareu grans troballes, ni que sigui amb els companys de viatge.

Jo també he après moltes coses al costat vostre, encara que no us ho creieu i per això us he de dir moltes gràcies també a tots vosaltres.

Avui algú m'ha demanat:

- què cal fer de deures d'estiu?
(cal resposta? bé potser sí)

Deures d'estiu: Aquest estiu cal trobar la vostra curiositat. Sí, sí, això són els deures. No és gens senzill i molts trigareu anys a trobar-la. Però bé, per qui tingui ganes de provar-ho ja sabeu que ara teniu una bona eina per trobar la curiositat: la observació. I si junteu curiositat i observació si us plau, feu-m'ho saber. M'encantarà saber on heu arribat amb tant potent combinació.

Si algú s'anima a fer algun vídeo documental de natura i penjar-lo al youtube, algun treball en format presentació digital, o potser a seguir anotant observacions a la llibreta de camp, estaré encantat d'anar-m'ho mirant si m'ho feu arribar. I si voleu us el penjaré al blog perquè vagi on vagi l'any vinent, els nous alumnes puguin tenir-vos també de professors ajudants meus. I si voleu penjar algun comentari aquí en aquesta notícia doncs també ho podeu fer, encantat de seguir en contacte.

Aprofito l'ocasió per si algú vol conèixer qui em va ensenyar això d'observar, el Dr. Jordi Sabater Pi. Us he parlat d'ell i teniu algun enllaç al blog. Ara m'he muntat un web personal (perquè a part de fer de professor m'encanta la fotografia, fer documentals, ...) on podeu escoltar de la seva veu, les observacions que va fer a l'Àfrica. Penseu que d'això fa dos anys i ja era molt gran i tenia la veu atrotinada, però crec que el document us pot fer acostar a trobar les ganes per buscar la vostra curiositat.

http://observant.com.es/tot

Jo la setmana vinent de juny encara seré per l'Institut dilluns i dimecres que dimarts és festa. No m'he pogut despedir de vosaltres en persona però si algú vol venir a treure el nas, m'encantarà felicitar-vos personalment. Encara teniu algun treball alguns per recollir. Bé, potser per Sant Joan us aniria bé.

Merci a tots per les bones estones i somriures que hem passat i desitjo de tot cor que passeu un genial estiu plè d'emocions.

Una abraçada ben gran
Albert

1 comentari:

  1. Hola,
    sóc l'Àlex Pujol.
    Possiblement no em recordis pel meu nom, però si pel meu trevall: Documental de natura sobre els conills.
    Sóc de l'IES Valeria Pujol i Bosch
    El cas és que tinc un dubte sobre la classe de natruals i que m'agradaria parlar-lo amb tu.
    Agrairia que em deixessis la teva adreça de correu electronic en aquest bloc, o pots accedir al meu bloc i dirme-la per alla
    El meu bloc és: http://wwwcnaturalsbyapc.blogspot.com

    ResponElimina